Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Problémové dítě

Mám problémové dítě. Ve škole si s ním neznají rady. Když ho "to" popadne, začne se válet po zemi, nebo mlátí pěstí do skříně, během vyučovací hodiny. Tento týden přinesl poznámku za nevhodné chování. Hbitě ji škrtnul a napsal k tomu, že je to blbost. Klukovi je 12 let.

Ze školy nás posílají do pedagogicko-psychologické poradny a za "odborníkem". Jeden odborník konstatoval, že "je tam lehká mozková dysfunkce". Druhý odborník se nechal slyšet, že bychom mohli zauvažovat o nějaké medikaci.

Já vám dám drogovat mi dítě!

Okamžiku, který bude následovat, se říká prozření. Člověk si uvědomí, jak se věci mají …

Došlo mi, že jestli má naše dítě nějaký problém, tak ten problém se jmenuje máma a táta. Dítě nám ukazuje, jak jsme ho vychovali. Nic víc a nic méně.

Není to problém učitelů ani odborníků, je to problém můj a problém matky dítěte. Můj problém je ten, že jsem byl na dítě moc tvrdý. Problém matky je ten, že byla na dítě moc měkká. Jelikož tyto dva přístupy nelze rozumně skloubit dohromady, dítě si stanovilo vlastní pravidla, podle kterých žije. Jeho první pravidlo je, že žádná pravidla nejsou.

Dítě zkouší, co všechno si může dovolit a dospělí mu toho dovolí opravdu hodně … co může dělat učitelka, když jí dítě řekne, že je krá*va? Nic, může jenom koukat, napsat poznámku, dát dítěti zvláštní úkol, poslat ho do pedagogicko-psychologické poradny a za odborníkem.

Když jsem učil na základní škole, dal jsem jednu jedinou poznámku jednomu jedinému žákovi a v ten okamžik jsem si uvědomil, že jsem prohrál.

Je to jako bych běžel za rodiči a řekl jim, prosím pomozte mi, já si neznám rady, co s vaším dítětem, jsem slabý a bezmocný.

Také jsem jednoho jediného žáka požádal, aby se mnou odešel na chodbu mimo zraky ostatních žáků, a tam jsem ho chytnul pod krkem. I v tomto případě jsem prohrál.

Naše dítě přišlo zbořit zastaralý a nefunkční způsob výchovy a výuky.

Přišlo vychovat rodiče a učitele. Místo, abychom mu poděkovali, chceme mu vypatlat mozek práškama a udělat z něj povolného dementa.

Mám problémové dítě, moje dítě má problém … a ten problém jsem já.

Já se musím naučit ho zvládnout, ne odborníci.

Mé další úvahy se budou ubírat směrem, že problémy problémových dětí jsou problémy jejich rodičů, kteří jim nedokázali vytvořit prostředí s jasnými pravidly. Vlídné, laskavé, trpělivé a při tom důsledné a nelítostné. Ani tvrdé ani bezcitné, ani přísné ani příliš benevolentní a všechno dovolující, ani jedovatou kombinace předchozích možností.

Smyslem tohoto příběhu není vynášet citlivá fakta o naší rodině, ale vážně se zamyslet nad možností výchovy "problémových" a "nezvladatelných" dětí. Vzhledem k tomu, že odborníci nám zatím nepomohli, pátrám v této oblasti na vlastní pěst. Budu moc rád, když se zapojíte do diskuse se svými zkušenostmi a radami. Prosím, nepátrejte, které dítě to je a jestli to, co píšu, je přesně tak, jak to píšu. Příběh jsem upravil.

Předchozí články na toto téma: Výchova chlapců v Čechách, Jak žít a nezbláznit se

Autor: Vítek Paroulek | úterý 7.5.2013 9:42 | karma článku: 17,39 | přečteno: 2006x
  • Další články autora

Vítek Paroulek

Komu slouží uprchlíci a „uprchlíci“?

Máte pocit, že se „představitelé Evropy“ zbláznili? Cožpak nevidí, že tu většinou nejde o uprchlíky před válkou, ale o invazi ekonomických migrantů a devastaci Evropy v přímém přenosu?

10.9.2015 v 10:31 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ostatní

Vítek Paroulek

Vidlák v pětihvězdičkovém hotelu

"Vidlák, vidlák, drží v ruce vidle. Jde kolem druhej, nese si dva kýble." ... zpívám si mojí oblíbenou písničku a mířím do pětihvězdičkového hotelu na setkání vidláků.

31.12.2014 v 11:05 | Karma: 14,47 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní

Vítek Paroulek

Nikdy se nevzdávej!

Rosnička Žvanilka se vyhřívala na kameni a přemýšlela o tom, čím bude, až vyroste: „Mohla bych být spisovatelka. Znám spoustu příběhů a dokázala bych je vyprávět od rána do večera. Nebo zpěvačka... mám dlouhý jazýček a umím vyluzovat líbezné tóny. Nebo...“ v tom zaslechla známý zvuk: Klapy, klap!

28.7.2014 v 9:02 | Karma: 10,22 | Přečteno: 676x | Diskuse| Letní povídka

Vítek Paroulek

Miluji peníze ♥

Buddha se vzdal bohatství a odešel hledat Osvícení. "Je snadnější, aby velbloud prošel uchem jehly, než aby boháč vešel do Božího království", píše se v bibli.

26.11.2013 v 11:03 | Karma: 16,00 | Přečteno: 1151x | Diskuse| Ostatní

Vítek Paroulek

Teorie domácího bordelu

Nepřináším vědeckou teorii chaosu, ale postřeh, který dokáže vysvětlit, proč mají někteří lidé doma bordel a přitom bychom to do nich neřekli.

19.5.2013 v 13:01 | Karma: 10,35 | Přečteno: 948x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rakušan: Fňuk, fňuk ANO je legrační. Nenecháme se vytočit, řekl Havlíček

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  11:27

Ministr vnitra a předseda hnutí STAN Vít Rakušan v pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Na Berounsku spadl horkovzdušný balon. Zamotal se do větví stromů a uvázl

5. května 2024  10:47

V Trubíně na Berounsku spadl v sobotu večer do korun stromů horkovzdušný balon. Cestovalo v něm pět...

S pobytem v tuzemských lázních mají zkušenost dvě pětiny Čechů

5. května 2024  10:39

S pobytem v tuzemských lázních má zkušenost 40 procent Čechů. Z nich téměř polovina byla v lázních...

  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1976x
Hledám a zažívám Zdraví a Štěstí a podle toho i píšu ...

Spolu s Mínou píšeme o štěstí … Šťastní lidé

Další zápisky si můžete přečíst na osobnějším blogu DeoSum.Com

Můj byznys: Osobní byznys … Živte se tím, co milujete

Šířím myšlenku poctivých peněz.

(Některé kliparty Copyright © 1999 Corel)

Seznam rubrik