Problémové dítě

7. 05. 2013 9:42:12
Mám problémové dítě. Ve škole si s ním neznají rady. Když ho "to" popadne, začne se válet po zemi, nebo mlátí pěstí do skříně, během vyučovací hodiny. Tento týden přinesl poznámku za nevhodné chování. Hbitě ji škrtnul a napsal k tomu, že je to blbost. Klukovi je 12 let.

Ze školy nás posílají do pedagogicko-psychologické poradny a za "odborníkem". Jeden odborník konstatoval, že "je tam lehká mozková dysfunkce". Druhý odborník se nechal slyšet, že bychom mohli zauvažovat o nějaké medikaci.

Já vám dám drogovat mi dítě!

Okamžiku, který bude následovat, se říká prozření. Člověk si uvědomí, jak se věci mají ...

Došlo mi, že jestli má naše dítě nějaký problém, tak ten problém se jmenuje máma a táta. Dítě nám ukazuje, jak jsme ho vychovali. Nic víc a nic méně.

Není to problém učitelů ani odborníků, je to problém můj a problém matky dítěte. Můj problém je ten, že jsem byl na dítě moc tvrdý. Problém matky je ten, že byla na dítě moc měkká. Jelikož tyto dva přístupy nelze rozumně skloubit dohromady, dítě si stanovilo vlastní pravidla, podle kterých žije. Jeho první pravidlo je, že žádná pravidla nejsou.

Dítě zkouší, co všechno si může dovolit a dospělí mu toho dovolí opravdu hodně ... co může dělat učitelka, když jí dítě řekne, že je krá*va? Nic, může jenom koukat, napsat poznámku, dát dítěti zvláštní úkol, poslat ho do pedagogicko-psychologické poradny a za odborníkem.

Když jsem učil na základní škole, dal jsem jednu jedinou poznámku jednomu jedinému žákovi a v ten okamžik jsem si uvědomil, že jsem prohrál.

Je to jako bych běžel za rodiči a řekl jim, prosím pomozte mi, já si neznám rady, co s vaším dítětem, jsem slabý a bezmocný.

Také jsem jednoho jediného žáka požádal, aby se mnou odešel na chodbu mimo zraky ostatních žáků, a tam jsem ho chytnul pod krkem. I v tomto případě jsem prohrál.

Naše dítě přišlo zbořit zastaralý a nefunkční způsob výchovy a výuky.

Přišlo vychovat rodiče a učitele. Místo, abychom mu poděkovali, chceme mu vypatlat mozek práškama a udělat z něj povolného dementa.

Mám problémové dítě, moje dítě má problém ... a ten problém jsem já.

Já se musím naučit ho zvládnout, ne odborníci.

Mé další úvahy se budou ubírat směrem, že problémy problémových dětí jsou problémy jejich rodičů, kteří jim nedokázali vytvořit prostředí s jasnými pravidly. Vlídné, laskavé, trpělivé a při tom důsledné a nelítostné. Ani tvrdé ani bezcitné, ani přísné ani příliš benevolentní a všechno dovolující, ani jedovatou kombinace předchozích možností.

Smyslem tohoto příběhu není vynášet citlivá fakta o naší rodině, ale vážně se zamyslet nad možností výchovy "problémových" a "nezvladatelných" dětí. Vzhledem k tomu, že odborníci nám zatím nepomohli, pátrám v této oblasti na vlastní pěst. Budu moc rád, když se zapojíte do diskuse se svými zkušenostmi a radami. Prosím, nepátrejte, které dítě to je a jestli to, co píšu, je přesně tak, jak to píšu. Příběh jsem upravil.

Předchozí články na toto téma: Výchova chlapců v Čechách, Jak žít a nezbláznit se

Autor: Vítek Paroulek | úterý 7.5.2013 9:42 | karma článku: 17.39 | přečteno: 2002x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 270 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 462 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 112 | Diskuse
Počet článků 95 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1976

Hledám a zažívám Zdraví a Štěstí a podle toho i píšu ...


Spolu s Mínou píšeme o štěstí … Šťastní lidé


Další zápisky si můžete přečíst na osobnějším blogu DeoSum.Com


Můj byznys: Osobní byznys … Živte se tím, co milujete


Šířím myšlenku poctivých peněz.


(Některé kliparty Copyright © 1999 Corel)

Seznam rubrik

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...